Watermarkul este considerat acel tipar care se adaugă peste o imagine cu scopul de a-i proteja originea. Watermarkul apare în mai multe forme, atât vizibile, cât și invizibile. Poate nu ești familiar cu termenul de watermark, dar sigur ai văzut o imagine care are aplicat unul.

Exemplu clasic watermark

 

Exemplu semnătură – colț dreapta-jos

 

Sunt foarte multe tooluri online și offline care te ajută să pui watermark pe imagini. Sunt toate la fel de bune pentru că până la urmă nu e vorba decât de suprapunerea unei semnături peste o imagine.

Articolul de față este dedicat în principal bloggerilor și celor care produc conținut foto pentru un site dezvoltat în WordPress. Pluginul prezentat mai jos nu necesită abilități de editare foto și te va ajuta să economisești timp în aplicarea unui watermark pe imagini.

Watermark sau semnătură, principiul este același, încerci să îți rezervi dreptul de a folosi o imagine și descurajezi pe cineva să o copieze fără să facă o referință spre tine. Majoritatea fotografilor folosesc o semnătură pentru a-și face publicitate, dar semnătura poate fi mai ușor înlăturată, iar în România e mai greu cu copyright-ul. Un watermark precum cel din imaginea de mai sus, e mult mai complicat de înlăturat.

Eu nu îmi semnez de obicei imaginile pentru că în primul rând nu am prea multe și în al doilea rând, nu sunt de o calitate atât de bună încât să fie furate. Probabil și pentru că nu am investit în ele și nici nu am descoperit pe cineva care să și le atribuie, sau să le folosească în scopuri comerciale.

Cum adaugi automat watermark sau semnătură pe imagini în WordPress

  1. Instalezi și activezi în site-ul tău WordPress pluginul Image Watermark,
  2. Faci rost de o imagine pe care să o folosești ca watermark, logo-ul tău, numele tău, numele site-ului, etc
  3. În plugin selectezi watermarkul sau semnătura, setezi dimensiunea, poziția și opacitatea acestora,
  4. Privești cum se adaugă automat pe fiecare imagine pe care o uploadezi.

Image-Watermark-—-WordPress-Plugins

Recomand ca watermarkul să fie cât mai simplu și subtil, astfel încât să nu deranjezi cititorii și imaginea să nu își piardă din calitate. La fel și semnătura, dar aceasta poate fi puțin mai opacă pentru că are și rol publicitar.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Fill out this field
Fill out this field
Please enter a valid email address.
You need to agree with the terms to proceed

Menu